Året hann bli 2011. Månaden juli. Då insåg även jag att det var lika bra att skaffa en blogg. Det finns så mycket som måste sägas och som måste skrivas. Så därför: håll till godo med en glad lokförares alla seriösa, mystiska, barnsliga, knäppa och säkert i bland också totalt obegripliga funderingar och åsikter.
Jag gillar dina underfundigheter skarpt! Håll fanan högt! Anders B
Lovar att försöka!
FORTSATT ALL LYCKA TILL ❗
Tackar!
Stort fan av din blogg! Keep up the good work! 🙂
Jättekul att läsa din blogg. Stort fan av bloggen.
Tack, Henrik!
Sitter på fjärren Malmö och läser så ofta jag kan 😉
Kul! Fortsätt med det… 😉
tack för alla roliga turer ihop och gott nytt år .
Frasse, numera pensionär.
Hej Frasse! Trevligt att du tittade in, vi hade väldigt roligt ihop när det begav sej!
Läste i BLT om din blogg. Älskar att åka tåg och tycker din blogg är underbar. Flyttade till Lund från Blekinge 2010 och fick bra förbindelser till de flesta platser. Lycka till i fortsättningen!
Tack så mycket, Inga Lill! Och lycka till själv!
Skandal att jag inte skrivit här, men Din blogg är KUNG !!! Och det vet Du att jag tycker. Det är sen gammalt.
Jag älskar dej också, Prozac! Ser fram emot ditt bloggande den här vintern. Hoppas på gamla fina takter!
Kan bara hålla med tidigare kommentarer. Hoppas på fler anekdoter och vardagsberättelser. Uppskattar att allt är så välskrivet.
Expat
Tack för berömmet, lovar att försöka fortsätta som tidigare!
Tackar för mycket trevlig och rolig läsning! Något som är helt perfekt när man sitter på ovanligt lugnt nattjobb på (SJ) Trafikledningen och behöver något underhållande att fördriva tiden med, och då alla tåget (ja, tro´t det eller ej..!) faktiskt går i tid.
-Denna natt kommer nog gå väldigt fort nu. 🙂
Mvh. Stefan A.
Tack Stefan! Jag vet att SJs tåg för det mesta går i tid. Blir ju en hel del passåkning i det här jobbet… Tycker SJ får orättvis kritik många gånger.
Ja 825 krocka i Hestra med en grävmaskin som åkte utanför arbetsområde var lättare att köra från en vägövergång.När man lämnar spåret. Cflcargo Bengt
Apropå all diskussion kring begreppet ”spårspring” är din lilla devis under bloggrubriken fullständigt klockren.
Hej hej…
Alltid skoj att läsa vad du har för dej väldigt underhållande.
Jag vet inte om du minns men vi har jobbat tillsammans på Pågatågen och Öresundstågen på den gamla goda tiden. Jag är kvar som ombordare på Transdev i Malmö.
Tack! Roligt att du läser bloggen! Självklart minns jag dej, Fredrick!
Den bästa bloggen på nätet.och dom fina kommentera .om händelserna på skojet men alvaret än då
Tack Kay!
Halloj.
Efter att jag läst din blogg så gjorde jag det enda rätta sökte och kom in. Efter snart 40 års pojkdröm så skall den förverkligas:) Börjar utbildningen i september. Funderar på när jag är klar med utbildningen, om du har några bra tips ang arbetsgivare? Det finns ju några att välja på idag. Kan tänka mig att du både hört och sett ett och annat under din tid som lokförare. känns mer som att jag vill satsa på godstrafiken!
finns det möjlighet att köra ex, mellan swe-nor som nyutbildad eller krävs det ytterligare någon form av utbildning?
Som många redan skrivit, mycket bra blogg.
Grattis till ett bra yrkesval! Finns ju en uppsjö olika godstrafikbolag nuförtiden, så det är omöjligt att råda till det ena eller andra. Alla har sina för- och nackdelar. Beror ju också lite på om du vill jobba nära bostadsorten eller om du kan tänka dej att pendla och arbeta mer komprimerat, typ jobba en vecka/ledig en vecka. Tror att norrmännen kräver att man kört i några år i Sverige för att släppas in i Norge. Dessutom krävs extrautbildning på cirka fem veckor.
http://kontraproduktivjrnvg.blogg.se/
Hej,
Tack så jätte mycket för dina artikel! Det är alltid så trevligt att läsa järnvägs nyheterna på din blog och lära mig om din månad 🙂
Jag ber om din hjälp 🙂 Kan du förklara mig vad är en ”Grund bro”?
Jag är säker att du är den bästa personen att hjälpa mig!
Tackar!
Hälsningar,
L.
Trevligt att du gillar bloggen! Men jag förstår nog inte riktigt din fråga. Kan du utveckla den lite?
Om frågan avser en gul skylt placerad vid en bro, kan det vara en upplysning till spårunderhållare om att vanligt stoppdjup ej fungerar. Dock endast en gissning av mig.
Hej.
Ibland när jag läser dina betraktelser önskar jag en gillaknapp för att tala om att jag läser och uppskattar det du skriver utan att behöva skriva en kommentar vilket ger långa trådar med lite innehåll.
Tack för att du håller igång bloggen.
Tack själv!