Min månad: oktober 2017

I oktober har jag varit utlånad till Långsele och Ånge. Av alla Green Cargos stationeringsorter som jag genom åren har tjänstgjort på, så är det här, i södra Norrland, som jag trivs allra bäst. Framförallt i Ånge. Det är egentligen inget fel på Långsele heller, förutom att passresorna dit blir förskräckligt omständliga. Nu är Ånge ingen världsmetropol, men jag kräver varken operahus eller restauranger med stjärna i Michelinguiden för att göra ett bra jobb. Ånge har allt jag behöver. Ett Konsum och en thaikrog, sen är jag nöjd. Jag är nog en väldig enkel människa. Och säkert jättetråkig. Det slår mej just nu, när jag skriver dessa rader. Men så är det. Kryddat med trevliga kollegor och varierad tjänstgöring, så blir Ångetillvaron riktigt bra. Dessutom ligger Östersund bara en timme bort om man åker tåg, och där har jag också alltid trivts förträffligt. Ända sedan min syster pluggade på högskolan för 25 år sedan, genom alla år som inhoppande lokförare på Inlandsbanan, och fram tills nu, när jag lärt känna och flera gånger blivit hembjuden till en av den här bloggens trognaste och mest välmeriterade läsare. Det glädjer mej att jag även under november kommer att tillbringa min arbetstid i Ånge. Egentligen skulle jag vara placerad i Långsele, men en poolkollega hade ingenting emot att byta. Det tackar jag för.

4 thoughts on “Min månad: oktober 2017

  1. Mycket bra blogg till att börja med, vill jag säga! En fråga om någonting helt annat än detta inlägg: Antar att du befinner dig mycket i Hallsberg. Vet du något om Train Alliance’s bygge av servicedepån? Tex efterfrågan, kunder osv.

  2. Ånge,Konsum,Thaimat! Det är inte kattskit!Du får gärna tycka du är tråkig.Det tycker inte vi
    som läser din spalt!Fortsätt twista!

Kommentera

