Jenny slutar som Fråga Lokföraren

Jenny Norsten slutar som Fråga Lokföraren. Det kombinerade juli- och augustinumret av SJs ombordtidning Kupé blir det sista där hon medverkar och svarar på läsarnas frågor. Jenny efterträdde Peter Olsson för två och ett halvt år sedan. Före honom var det Arne Spennare som hade hand om Fråga Lokföraren, som blivit ett av de populäraste inslagen i tidningen. Jenny Norsten, som i normala fall arbetar som lokförare i Falun, tycker att de senaste åren varit roliga – och lärorika även för henne. ”Jag har fått många roliga och kluriga frågor som även jag har lärt mig mycket från. Jag har knutit nya kontakter och jag har fått vänner som jag förhoppningsvis kommer att ha kvar i framtiden’’, berättar Jenny.

Alla frågor har hon besvarat på fritiden eller under passresor. Hon har inte haft någon arbetstid avsatt för att leta reda på svaren. Dessutom är det bara en liten del av alla frågor Jenny har svarat på som har publicerats i Kupé. Många tjejer och killar har hört av sej med frågor om lokförarutbildningen. ”Jag hoppas att jag kunnat ge dem bra svar och har inspirerat dem ännu mer att bli lokförare”. Jenny Norsten säger också att hon tycker det varit roligt och att hon alltid blivit glad när resenärer kommit fram och sagt att de läser hennes spalt och att de gillar svaren. ”Jag har blivit väldigt glad när jag fått feedback från frågeställaren. Att få ett litet ”Tack för ditt svar…” har gjort mig väldigt glad och jag har sparat alla dessa mejl”.

Vem som efterträder Jenny som Fråga Lokföraren eller hur framtiden för frågespalten ser ut är inte känt. Bloggen ber att få återkomma i ärendet.

2 thoughts on “Jenny slutar som Fråga Lokföraren

  1. Tråkigt att hon slutar! Men då kanske hon kan få tid att titta in för en kopp kaffe hos hennes favorit stallegosse i Borlänge framöver 😉

  2. Jag måste säga att jag blev mycket förvånad då jag läste att SJ AB inte låter sin frågespaltslokförare få någon arbetstid för att sköta spalten på. Det är ju ett av de mest lästa och omtalade inslagen i deras kundtidning och mycket bra pr för både SJ och järnvägen i stort. Snålt, rent utav dumsnålt!

Kommentera

