Min månad: juni 2016

Så var ännu en månad till ända. Ibland blir jag nästan mörkrädd över hur fort tiden går. Timmarna kan visserligen gå långsamt, och kanske dagarna också. Men veckorna och månaderna bara rusar förbi. Tänk om det faktiskt är så att tiden går fortare och fortare? Jorden kanske har hamnat i en kosmisk nedförsbacke och snurrar allt snabbare runt solen? Den globala uppvärmningen kanske beror på friktionen som uppstår? Skämt åsido. Det känns lite skrämmande att fundera över vad man egentligen hunnit med den senaste tiden. Det brukar inte vara så mycket. Lite jobb, några dopp i ån och en och annan skogsrunda med Alice. Men mer då? Tja, säg det. När det gäller arbetet har jag i alla fall tillbringat den senaste månaden som utlånad till min egen hemstad Karlshamn. Bättre kan jag nog aldrig få det. Även om midsommarhelgen inte riktigt blev som jag hoppats. Jourer kan nämligen vara förrädiska. Istället för några behagliga dagar i solen, fick jag fullt upp i Älmhult och Olofström. Jag var tillbaka som gästarbetare på min gamla hemmabana. Mycket annan trafik var inställd, men Volvotågen skulle rulla. Det var bara att bita ihop.

Jag tänkte införa ett nytt inslag i bloggen. Jag brukar knäppa en massa bilder med mobiltelefonen när jag arbetar. Det är en bråkdel av dem som kommer till användning. Var för sej är bilderna inte mycket att skryta med. Men tillsammans så kanske de kan ge en liten bild av hur min senaste arbetsmånad i Green Cargos bemanningspool sett ut. Jag hade tänkt att göra en sådan bildsammanfattning i slutet av varje månad. Vad tror ni om den idéen?

15 thoughts on “Min månad: juni 2016

  1. Kör på, sådant gillar jag.
    Har du funderat på en frågelåda någon gång i månaden som vi läsare kan ställa frågor om jobbet och järnvägen?
    Kanske svar i ”lådan” eller att frågan blir ett inlägg i bloggen.

    • Jo, jag har faktiskt också haft sådana funderingar. Men jag är rädd att drunkna i frågor. Jag vill ju gärna kunna besvara så många som möjligt, annars känns det dumt mot de som frågar. Så något fast inslag lär det inte bli, av tidsskäl. Däremot är folk välkomna att mejla frågor ändå om det är något de undrar över.

  2. Instämmer med merparten, bilderna och lite text eller infälld ort i bilden 😋
    För mig är det semester med diverse fix hemma och några resetrippar, dock inte tåg!
    Sköt om dig bäste kamrat!

    Uffe

    • Detsamma, Uffe! Jag är ledig denna veckan, sedan börjar jag min semester. Har dock sålt några dagar och sedan blir det som vanligt en vecka på Inlandsbanan.

  3. En positiv ide.
    De bilder du tar ”i dag” kommer ju att bli ”kuriosa” i framtiden!
    Kommande generationer kommer säkert att få glädje av ”hur det såg ut för i tiden” bilder.

  4. Jag tycker att det är en lysande ide att lägga upp bilder. Jag följer din blogg för att det är intressant att läsa om hur en en förares liv ser ut i Sverige. Intressant att jämföra med hur vi har det här i Finland. Bilder blir ett trevligt tillägg.

  5. Tycker jag absolut du ska göra. Men när du lägger in bilder enskilt, kan du inte som förr göra dom klickbara för större upplösning? Gick ju så bra innan.

Kommentera

