Ingen konkurs för Rush Rail

rrlsEn glad nyhet så här i sommarvärmen är att Rush Rail slipper konkurs. Tingsrätten har godkänt företagets rekonstruktion, enligt uppgifter till den här bloggen. Nu väntar Rush Rail bara på att beslutet ska vinna laga kraft. Det väntas ske inom kort, om inget överklagande inkommer till tingsrätten. Det var i december förra året som Rush Rail ansökte om rekonstruktion. Den förlängdes i mars med ytterligare tre månader. Företaget gjorde en förlust under 2012 på 13 miljoner kronor, mycket på grund av Intercontainer Scandinavias konkurs. ICS var en av Rush Rails största kunder. Idag återstår bara trafik på en av de tidigare containerlinjerna, Göteborg-Sundsvall. Nu är Trätåg Rush Rails största kund. Man kör även transporter med långräls och hjälper TM Rail med den så kallade Julapendeln mellan Falköping och Göteborg.

4 thoughts on “Ingen konkurs för Rush Rail

  1. Hej, Tack för en bra blogg. Jag började läsa den i höstas och har nu läst alla inlägg du skrivit. Känns som jag fått en hyfsad koll på branschen tack vara denna bloggen. I våras sökte jag till utbildningen i Mjölby som startar i höst och i måndags blev jag antagen. Det är det största som har hänt i mitt liv =) Jag tror jag kommer satsa på persontrafik men kommer försöka få de första praktikperioderna hos Rush Rail eller Green cargo. Vi ses nog i framtiden =)

  2. Som vanligt en riktigt bra blogg !!!
    Kan nämnas att Rush verkar ha fått ordning på Jula-pendeln efter lite bekymmer med TM-Rail enligt rykten på ”stan”

Kommentera

