Verk slutar trycka linjebok

För en vecka sedan berättade jag om mina vedermödor med landets linjeböcker. Jag formligen drunknar i ändringstryck. Andra bolag har gått över till olika digitala lösningar. Jag konstaterade att Green Cargo måste vara det enda företaget i landet som fortfarande använder pappersutgåvan av linjeboken. Riktigt så illa är dock inte fallet. Flera kollegor har hört av sej och berättat att även deras arbetsgivare begagnar sej av den gamla varianten av linjebok. Det gäller bland annat Tågkompaniet och DSB Uppland.

Idag meddelar trafiksäkerhetshandläggaren i Green Cargos bemanningspool att Trafikverket beslutat avveckla sitt interna tryckeri. Jag antar att det beror på minskad efterfrågan. I fortsättningen kommer Green Cargo själva att få ladda ned pdf-filer och sköta tryckeriverksamheten. Jag kan inte påstå att jag sörjer detta faktum. Förhoppningsvis kan det skynda på införandet av läsplattor även hos min arbetsgivare.

3 thoughts on “Verk slutar trycka linjebok

  1. Bättre dom skickar eller ger dig en tjänstetelefon i form av smartphone med display modell större. T.ex. Samsung MEGA. Eller är det för litet med 6.3″?

Kommentera

