På träff med pool-polarna

I nio månader har jag arbetat i Green Cargos bemanningspool. I nuläget är vi knappt 20 lokförare och växlare i poolen. Själv har jag som bekant min anställningsort i Alvesta. Mina kollegor hör hemma i Gävle, Kil, Borlänge, Hallsberg, Göteborg, Sundvall och Nässjö. Vi är således utspridda över hela landet. Chefen har jag förstås träffat, med jämna mellanrum. Senast för ett par veckor sedan. Då stod han, något överraskande, på I-gruppen i Hallsberg och tog emot mej när jag rullade in med ett tåg från Göteborg. Den Vimsige slipper jag heller inte undan. Även han är ju placerad i Alvesta. I övrigt har jag nästan inte träffat någon av mina ”poolare”. Men idag var det dags. Vi hade arbetsplatsträff på huvudkontoret. Nästan hela styrkan var på plats. Själv hade jag min fina Black Army-tröja på mej. Man vill ju liksom smälta in. Adressen var trots allt Solna. Kollegorna tittade lite snett. Men ingen sa nåt. Väluppfostrat. Det var kul att få ett ansikte på poolkamraterna. Tidigare har jag bara hört deras röster i samband med våra telefonmöten. Några höjdare tittade förbi och höll föredrag. Det var intressant. Jag hann hem i lagom tid för att hinna med nästan två timmars innebandy. Tidigt imorgon bitti bär det iväg till Helsingborg för tjänstgöring under några dagar. Imorgon ska jag köra tåg på en avstängd bana. Visst låter det mysko? Jag återkommer i ärendet.

2 thoughts on “På träff med pool-polarna

Kommentera

