Intervjuad intervjuare

539586_10201603670362928_1364740999_nSom gammal reporter är jag van vid intervjuer. Jag har frågat ut tusentals personer genom årens lopp. Riktigt samma vana vid att själv bli intervjuad har jag inte, även om det också har hänt några gånger tidigare. Idag var det dags igen. Lokaltidningen hörde av sej. De ville skriva om mej och bloggen. Det är nog tredje gången som just Karlshamns Allehanda (BLT) ringer, men av olika anledningar har det inte blivit någon artikel tidigare. Första gången avstyrde jag själv intervjun eftersom reportern tyckte att jag ”kunde ha mina konduktörskläder på mej” när vi träffades. Den andra gången lyckades vi inte boka in en tid som passade. Reportern som ringde förra veckan, den tredje gången, känner jag lite grand sedan tidigare. Det är en trevlig och seriös kille. Han har också jobbat som sportjournalist en gång i tiden. Dessutom var vi kollegor på samma tidningsredaktion i Malmö år 2000. Han jobbade på reseavdelningen, jag på sporten. Det hade jag faktiskt ingen aning om. Det fick jag veta idag.

Intervjun tog knappt en timme. Sedan var det dags för fotografen att göra sitt jobb. Vi åkte till stationen i Karlshamn. Jag var lite orolig att hon skulle dra ut oss bland järnvägsspåren. Just då kände jag inte för att ta diskussionen kring spårspring. Vi höll oss dock på en lastkaj under hela fotograferingen. För säkerhets skull, och för att slippa debatten i diverse forum, så knäppte jag en egen bild med mobilkameran på reportern och fotografen under tiden som hon rotade fram ett annat objektiv i sin väska. Det var jobbigt för ögonen med det starka ljuset. Jag fick kisa nästan hela tiden, kändes det som. Efter typ 2214 bilder så var fotografen nöjd. Artikeln är planerad att publiceras i lördagstidningen. Den ska bli spännande att läsa. Förhoppningsvis hinner jag köpa med mej ett exemplar innan jag ger mej iväg till Östersund på lördag förmiddag.

2 thoughts on “Intervjuad intervjuare

  1. Det var väl OK att ställa upp på det där. Förra inlägget var ju en bra inspiration för läsarna. Du dyker kanske också upp er facktidning också. Snart har Du semester!!!

Kommentera

