Avslöjat: DSBs svarta hål

1044634_10201425237982230_63102362_nRymden och månen har alltid fascinerat den här bloggaren. Jag trodde att jag visste det mesta om Gagarin, månfärderna och rymdfärjan. Jag trodde att jag hade kläm på Fuglesang, Skylab och Esrange. Men tydligen inte. Häpnadsväckande uppgifter når mej. På månens baksida finns en järnväg, visar dokument som bloggen kommit över. Det är varken Julian Assange eller Edward Snowden som läckt informationen. Den kommer från betydligt närmare håll än så. Den exakta källan kan jag förstås inte uppge. Det förstår ni säkert.

Dokumenten visar att det i hemlighet byggts en järnväg på månens baksida. En dansk (!) flagga vajar i vinden. Ja, så ser det ut. Fast det inte finns någon vind på månen. Det gjorde det å andra sidan inte heller när Armstrong och Aldrin promenerade omkring där för 44 år sedan. Ändå ser det ut som om även den amerikanska flaggan vajar på de berömda bilderna. Det är en gåta hur det gick till. Men gick det 1969 så går det 2013. Dannebrogen har gått i topp, samtidigt som en komet närmar sej den gula månytan. Jag har ifrågasatt den gula färgen men fått förklarat för mej att det är en synvilla, orsakad av det skarpa solljuset. En dansk lokförarastronaut rattar ett märkligt tåg. Glad är han också. Jag som alltid trott att Eugene Cernan var den sista människan på månen. Nu ser jag att så inte alls är fallet. Det är ju DSB-kollegan Preben Sputnik som sitter där i förarhytten. En gång såg jag denne glade dansk på bangården i Malmö. Han ”moonade” åt tåget som jag körde. Jag trodde han var oförskämd, men nu förstår jag bättre. Han ville förstås säga mej nåt. Jag var en idiot som inte förstod. Men nu faller bitarna på plats. Ett mysterium är dock att någon ser ut att ropa på hjälp. Men inte på danska. Glömde jänkarna kvar en astronaut på månen på 1970-talet? Det är onekligen sensationella fakta som nu ser dagens ljus.

Helt ologiskt är det inte. Det är klart att det behövs en järnväg på månen, med tanke på framtida rymdturister. Lite oväntat är det att danskarna fått i uppgift att bygga och trafikera den. Borde det inte vara ett jobb för amerikaner och ryssar? Å andra sidan har DSB de senaste åren kastat sej rakt in i en hel del andra svarta hål där miljoner kronor försvunnit spårlöst. Undra på att de måste spara pengar. Saker och ting kommer sannerligen i ett helt annat ljus nu. Jag lovar att forska vidare i denna intressanta soppa. Tyvärr har de två uppgiftslämnarna nyss flytt fältet och väntas inte tillbaka förrän nästa vecka. Ni får ge er till tåls.

998842_10201425230702048_939882464_n

2 thoughts on “Avslöjat: DSBs svarta hål

Kommentera

