Rush Rail köper ICS

rushrail-logo-250pxRush Rail har köpt Intercontainer, en av företagets största kunder. ”Rush Rails huvudägare har köpt Intercontainer Sweden Suco AB, ny vd är tillsatt”, skriver en företrädare för Rush Rail i ett mejl till bloggen. Mer information än så har jag tyvärr inte lyckats få fram. Men i början av nästa vecka hoppas jag kunna presentera flera fakta. Det jag framför allt undrar över är anledningen till förvärvet. Den frågan kan vi bara spekulera i.

Intercontainer Scandinavia, ICS, var TGOJs största kund. 2010 avslutade ICS samarbetet med TGOJ, och valde istället att anlita nybildade Rush Rail. I början av året drog ICS ned sin trafik kraftigt. I februari gick företaget i konkurs, men ombildades samtidigt till ett nytt bolag, med snarlikt namn. Kvar blev bara de lönsammaste linjerna.

Samtidigt kan jag också dementera det rykte som säger ett Rush Rail gått i konkurs. Flera tips om just detta har ramlat in till bloggen de senaste veckorna. Jag antar att det är ICS-konkursen i februari som fortfarande ligger och skvalpar och som kollegor i branschen blandar ihop.

Kommentera

