En applåd för SJ

SJ backar från sitt tidigare beslut att sluta sälja biljetter ombord på sina tåg. Företaget tvingas utstå både spott och spe i dagar som dessa, men denna kovändning hedrar företaget. SJ har lyssnat på sina kunders synpunkter och gjort en ny bedömning. Ett så prestigelöst agerande kan jag bara applådera.

Nu väntar jag bara på att även Skånetrafiken ska ta sitt sunda förnuft till fånga och införa samma möjlighet som SJ erbjuder. Men kommer det att hända? Nej, knappast. Hos Skånetrafiken är nämligen prestigen och principerna viktigare än något annat.

Även Skånetrafikens kusiner på landet, Blekingetrafiken, kör allt som oftast huvudet i sanden när det skiter sej. Häromdagen gick det inte att använda bolagets webbshop för laddning av resekorten. Ändå tvingades resenärerna betala en straffavgift på 30 kronor när de laddade korten på andra försäljningsställen. Vad är det för kundservice?

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s