Ur spår

Jag är väldigt glad över att det trillar in en hel del kommentarer till den här bloggen. Alla går tyvärr inte att publicera. Av olika anledningar. De senaste månaderna har jag tvingats avvisa tiotalet kommentarer. En läsare som kallar sej ”Lokförare på de flesta av bolagen genom tiderna i Skåne” skriver till exempel ett svavelosande inlägg med ett innehåll som jag i stort håller med om. Problemet är bara att om jag hade släppt igenom dessa rader så hade jag blivit stämd för både förtal och ärekränkning. En ”Ragnar” vill inte ange en giltig mejladress, men har fått för sej att jag inte publicerar hans kommentar eftersom han inte håller med mej i det jag skriver. Så är det definitivt inte. Jag tar gärna en seriös diskussion. Men vissa regler måste jag försöka hålla mej till. Annars kan den här bloggen spåra ur fullständigt.

5 thoughts on “Ur spår

  1. Haha, kul! Det ska vara lite hårda ra(de)batter ibland! Synd att du inte kunde publicera dem, hade nog varit rolig läsning 🙂

  2. Stort Grattis till den nya jobbet på GC poolen från en kollega, hade inte läst bloggen på nån vecka och såg detta. Det kommer säkert att bli toppen och kanske når du till din dröm också…..
    Jag hade själv sökt till detta jobb men drog en nitlott tyvärr, har ändå ganska god kompetens med ca 30 år på järnvägen och körkompetens i både Sverige och Norge + en massa olika loktyper……men det kommer säkert fler chanser.
    På tal om drömmar så har jag inte bara en utan faktiskt tre drömmar så kanske därför blir det svårare att nå fram för mig….Nr1 = slippa vara arbetslös, nr2 = slippa sälja mitt hus, nr3 slippa flytta ifrån min prinsessdotter….
    Mvh Tomas

  3. Jag hoppas att du inte skrattar baraför du har ett arbete och gå till och jag inte.
    Men det är väl kanske svårt att sätta sig in i en arbetslöshet om man inte själv är drabbad.

    • Tomas, broder, jag missuppfattade ditt första inlägg helt. Att vara arbetslös med allt vad det innebär måste vara en mardröm i dagens läge. Det är verkligen ingenting att skratta åt. Jag vet inte vad jag skulle ha tagit mej till om jag inte fick köra mina tåg. Jag kan bara be om ursäkt och hoppas att allt löser sej för dej!

Kommentera

