SJ lovar bättring i mobilen

Tillhör du dem som tycker det varit krångligt att köpa SJ-biljetter via mobiltelefonen? Det kan jag förstå. Jag har själv försökt några gånger, men inte varit helt nöjd med resultatet. Några gånger har jag inte lyckats alls, någon gång har köpet gått igenom. Då tog det å andra sidan en faslig tid för mobilen att ladda hem alla uppgifter som behövdes. Nu är jag visserligen inget tekniskt geni (framför allt inte på mobiltelefoner!) men jag tycker nog ändå att SJ borde kunna komma fram med en bättre och smidigare lösning.

Tydligen är det fler än jag som har tyckt det. Nu kommer nämligen SJ ut med en ny version av mobil.sj.se. Bloggen kan berätta att den nya sidan lanseras redan den 23 augusti. Bland många andra förbättringar som utlovas, så ska man i framtiden slippa logga in för att kunna genomföra ett köp.

Kommentera

